Předvolební kampaně odstartovaly, ANO s hrubkami ve sloganu

PRAHA: Většina politických stran v České republice v těchto dnech zahájila tzv. horkou část předvolební kampaně před blížícími se říjnovými sněmovními volbami. Karty na stůl v úterý vyložila ČSSD, v pátek ODS a v neděli pak i Hnutí ANO 2011, stejně jako STAN.

Kandidáti a kandidátky sociálních demokratů zahájili svoji předvolební agitaci v úterý v Praze, odkud pak vyrazili do jednotlivých krajů mezi lidi do podniků, komunitních a pečovatelských center, chráněných dílen i nemocnic, ale i do ulic. Chtějí hovořit s odboráři, dobrovolnými hasiči i dělníky a širokou veřejností.

Nezveme lidi na náměstí," vysvětlil úkol, který svým stranickým kolegům zadal, lídr do sněmovních voleb Lubomír Zaorálek, „vyrážíme naslouchat lidem." Podle Zaorálka je třeba jasně říci, že sociální demokracie je zárukou, že bude pokračovat zvyšování mezd, že důchody zvládne stát platit z veřejných zdrojů, že je bude zvyšovat podle růstu cen a platů a že nedojde ke zvyšování věku odchodu do důchodu nad 65 let. Volební lídr ČSSD také zdůrazňuje, že „ČSSD nedovolí návrat jakýchkoli poplatků, které by omezovaly přístup lidí ke zdravotní péči, a odmítne jakékoli pokusy o privatizaci nemocnic." Zaorálek, coby volební lídr ČSSD, již v předchzích týdnech tzv. "vyhlásil válku levné práci" a na svých billboardech inzeruje: "Když bohatne země, musí bohatnout i lidé". Přiklání se tak rétorikou k odborům, které hlásají obdobný slogan, a to ve znění "Stop levné práci".

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek

Zatímco ČSSD hraje v podzimních volbách zejména na struny naladěné pro zvyšování mezd zaměstnancům, ODS slibuje zaměstnavatelům za zaměstnance nižší odvody a snížení daní. Občanští demokraté zahájili svoji ostrou agitaci v pátek v Brně na Moravském náměstí.  Představením své Modré vlny tak ODS chce vést kampaň za vyšší mzdy, proti rozbujelé byrokracii a za záchranu občanských svobod.

„Modrá vlna, kterou jsme v pátek spustili v Brně, je vyvrcholením naší kampaně. Chceme dostat náš Silný program pro silné Česko do každého koutu naší republiky, do každého kraje a ke každému občanovi. Modrá vlna je kampaní za to, abychom vrátili politice pravý smysl. Kampaň nemá být postavena na osobním napadání politiků, problémech některých kandidátů. Ani není o tom, kdo s kým půjde či nepůjde. My budeme dělat kampaň slušně a kompetentně, ale zároveň i tvrdohlavě. Budeme žádat voliče o podporu a silný mandát, který chceme využít ve prospěch ČR,“ prohlásil předseda ODS Petr Fiala.
 
 
ODS navíc ve svém programu cílí i na drobné podnikatele a źivnostníky, což se ČSSD v minulosti příliš nepodařilo.
 
„ODS ví, co může a co musí udělat pro živnostníky a malé podnikatele, které čtyři roky současná vláda doslova pronásledovala, aby mezitím posílala dotace těm velkým a vlivným. Pro zaměstnance, na které si vláda vzpomněla až při začátku volební kampaně. Pro učitele a rodiče, kteří potřebují, aby se vzdělání stalo prioritou státu. Modrá vlna je kampaní za nižší daně a tím i za vyšší mzdy pro všechny, kteří poctivě přispívají k rozvoji naší země. Je kampaní proti rozbujelé byrokracii současné vlády. A je i kampaní za ochranu vnější a vnitřní bezpečnosti - a za záchranu občanských svobod,“ dále uvedl Fiala.
 
Svůj program v neděli na tiskové konferenci představilo poměrně svérázným heslem i hnutí ANO Andreje Babiše. "Teď nebo nikdy" hlásá hnutí hned v úvodu, coby své motto. Jakkoli představitelé programu chtějí zaujmout případného voliče svými politickými prioritami, podařilo se spíše pobavit novináře pravopisnou chybou, která se ve sloganu objevila. Na tuto jako první upozornil server Svobodné fórum na svém FB profilu, kde je zdůrazněn tento gramatický omyl, který se v hesle pravděpodobně zcela neplánovaně vyskytl.
 
 
 
Volební program hnutí ANO má zhruba čtyři desítky stran. Dokument slibuje například bezpečnost České republiky jako prioritu, dále méně ministrů, zdůrazňuje nutnost uzavření vnější evropské hranice a důsledné obrany proti nelegální migraci. Zároveň chce zavést klouzavý mandát pro poslance i senátory. Na nedělní tiskové konferenci to uvedl lídr hnutí Andrej Babiš.
 
STAN vsadilo v kampani na vinnou révu a odvahu převzít zodpovědnost.
Starostové a nezávislí se na Zlínsku chopili kampaně pomocí vinné révy, ke které se přirovnali. " Říká se, že země oplývající vinnou révou má naději. Kvalitní vinná réva však vyžaduje velkou péči a musí být pod tlakem. My věříme, že je pro naši zemi naděje. Stejně jako víno totiž rosteme odspodu, a tak můžeme využít naše zkušenosti ze starostování. Jsme připraveni se o naši zemi pečlivě starat a máme odvahu projít volebním lisem", uvedli doslovně prostřednictvím svého lídra Petra Gazdíka na svém mítingu  i oficiálním profilu na sociální síti Facebook.
 
 
 
 
 
 
 
 
Rubrika: 

Líbí se Vám obsah ? Můžete přispět autorům na účet 35-9155860217/0100 vedený u Komerční banky a.s.